En skammens dag for Norge

by: OutOfTheBox Friday, January 9th, 2009

Dagen i dag vil bli husket. Det er en skammens dag i Norge. Sjelden eller aldri har vi sett slike tilstander i Oslo sentrum, og med slike ødeleggelser.

En del krefter på venstresiden har bevisst, over tid, bygget opp stemninger som ikke hører hjemme i Norge. Og nå har de fått følge av rene bøller som slåss og utkjemper gatekamper tilsynelatende for gatekampenes skyld. Bildene er horrible.

Ytringfriheten har visst ikke noen spesielt høy stjerne i disse kretsene. Men det visste vi kanskje fra før. Ytringsfrihetens egenverdi i den gamle Sovjet-staten, i Kina og på Cuba var og er vel ikke all verdens høy.

Modige Siv Jensen utsettes for trusler og må begrense engasjementet sitt. Hun kaller dette en trist dag for demokratiet. Det er det ingen tvil om at det er.

De ytterliggående som har hauset opp dette bør gå i seg selv og tenke. Er det er slikt Norge de ønsker? Er det dette Norge fortjener? Eller er “saka” viktigere enn alt?


Se også: VG: Fant hemmelige våpenlagre i Oslo sentrum, VG: Pøblene må stoppes nå – Skader for millioner i Oslo sentrum, VG: Anklager Hamas for å konfiskere mathjelp, Israelske soldater drept på Gazastripen, Enighet om resolusjonsforslag (i FN), Fredelige fakkeltog landet rundt,

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • eKudos
  • Gwar
  • Live
  • Reddit
  • SphereIt
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • TwitThis
  • Faves
  • Tumblr

51 kommentarer to “En skammens dag for Norge”

Robert skrev:

Vi må vel ta inn over oss at vi har importert en evigvarende konflikt til Norge og venne oss til det først som sist…

Comment made on January 9th, 2009 at 6:24 am
JT skrev:

Det verste her er at mange av de ikke engang har peiling på hva de gjør der… Eller hva de angivelige slagordene de roper betyr!!!

Comment made on January 9th, 2009 at 6:27 am
Grenseløs skrev:

For en dum, dum dukke du uttaler deg som. Kjøper du ALLE løgnene og bedragene Makten forer deg?

REF: «voldelige demonstranter».

Dette var en stor dag for norge, der i hvert fall et fåtall av oss viser at vi har «ryggrad».

Comment made on January 9th, 2009 at 6:29 am
dfkl skrev:

Robert har helt rett. Det er tabu å si dette, men dessverre er det dagens situasjon. Noen må tørre å sette foten ned snart. Hva slags Norge ønsker vi? Integreringen fungerer ikke, mange ønsker ikke å tilpasse seg norske normer. Norge som vi kjente det vil gradvis forsvinne. Se fremover i tid, forutse trenden…

Comment made on January 9th, 2009 at 6:30 am
Frederik skrev:

Dette er en trist dag for alle her i landet. Ikke bare ødelegger anti-demonstrantene for seg selv, men de ødelegger også for så mange andre innvandrere som selvfølgelig tar avstand fra handlingene som ble begått av disse radikale ungdommene. Jeg håper virkelig dette er noe vi ikke må venne oss til her i Norge, det hører ikke hjemme her!

Comment made on January 9th, 2009 at 6:30 am
Grenseløs skrev:

«modige siv jensen»… jeg blir KVALM

Comment made on January 9th, 2009 at 6:30 am
Ji skrev:

Ryggrad= knuse butikkvinduer og sparke ned eldre?

Comment made on January 9th, 2009 at 6:32 am
Frederik skrev:

Grenseløs, hva er det du egentlig prøver å påpeke her?

Comment made on January 9th, 2009 at 6:33 am
Mr Skaugvoll skrev:

Grenseløs, om du syns det er så bra med voldelige opptøyer (antar du er utlending), så kan du jo dra ned til Gaza og holde helvete der? Samme gjelder for alle de som deltar på galskapen i Oslo.

Comment made on January 9th, 2009 at 6:33 am
admin skrev:

Grenseløs: I denne tilspissede situasjonen var det vel faktisk ganske modig av henne å stå frem på denne måten. Både rent personlig og muligens også politisk.

Men du blir kanskje kvalm av uttrykket mitt, men ikke av opptøyene og galingene?

Comment made on January 9th, 2009 at 6:34 am
Thor Mikalsen skrev:

Nå har vi sett at Oslo styres av pøpler på venstresiden i forening med Hamas,Hezbollah og al-Qaida celler i Oslo.NÅ MÅ VI NORDMENN STÅ OPP OG KJEMPE FOR DEMOKRATIET!!!! Profeten Muhammed var verdens første terrorist.Det er han som har skylden at det er krig i Midtøsten.Radikal islam er ingen religion,det er en perversitet.Måtte Israel knuse Hamas!

Comment made on January 9th, 2009 at 6:37 am
abc skrev:

dfkl: Sette ned foten for hva da? Det hjelper ikke stå å grine og kaste stein. I norge har vi demokrati.

Comment made on January 9th, 2009 at 6:39 am
Trønder skrev:

Nei til et “fargerikt” fellesskap. La oss lippe å ha disse voldselskende muslimene i vårt fredelige land. Gi plassen til hinduer, buddhister, kristne, ateister eller hva som helst, bare ikke disse barbarene fra steinalderen. Her ser vi hva Israel har å gjøre med daglig. Noen menneskelige amøber som ikke kan uttrykke seg på andre måter enn gjennom vold. Send dem dit de kom fra!

Comment made on January 9th, 2009 at 7:06 am
dv skrev:

Situasjonen i Oslo og i Gaza er vel sammenlignbar, egentlig.

“Den svake part” sender raketter mot den sterke. I midtøsten sender de svake palestinerne raketter mot sivilbefolkningen i Israel. I Oslo sender de svake i form av demonstranter raketter mot det sterke politiet.

Trass forsøk fra den sterke part på å slippe voldsbruk blir rakettangrepene såpass truende at man må reagere.

I Oslo blir det slåsskamper, i Gaza blir det slåsskamper som man også kan kalle krig.

Og begge steder begår begge parter overgrep. I Oslo kommer mange demonstranter til å havne bak lås og slå en stund, mens enkelte politimenn kommer til å få irettesttelser etter episoder som har forekommet.

I Gaza bruker Hamas sykehus og skoler som rakettoppskytningsbaser og bruker sivile som skjold, noe som er et brudd på folkeretten. Israel som da definerer dette som militære mål ender opp med å drepe sivile sammen med Hamas-soldater/terrorister, og bryter således også folkeretten.

I oslo blir det stille i gatene hvis det blir ro i Palestina/Israel.

I Palestina/Israel blir det ro dersom Fatah igjen kommer til makten i Palestina. Eventuelt at FN-styrker plasseres i Gaza, noe KUN hamas er motstander av….

Comment made on January 9th, 2009 at 7:07 am
Ink skrev:

Dette er ytringsfrihet mister!ikke spesiellt at det er de unge som gjør det,Sånn har det vært for det meste gjennom tidene.Hvorfor vil du blande denne gjengen med “despoter” fra sovjet og kina.
Denne gjengen hadde demonstrert mot dem også!
Vet ikke om du kan identifisere venstre siden korrekt jeg.Men det er ikke en politisk en liten gruppes agenda som vil true og drepe et bestemt folkeslag. jeg tror dette er følelser som ligger igjen hos
medmennesker som selv ser at det som nå skjer nå i isreal er galt.Det HAR INGEN ting med hvilke religioner som er blandet inn.Det er demonstrasjoner mot en gruppe medmennesker som behandler en annen gruppe medmennesker vondt.
Fred

Comment made on January 9th, 2009 at 7:08 am
Andreas skrev:

Massesuggesjon.

Desse opprørarane er nok stort sett enkle personar som lar seg rive med, og engasjerer seg voldsomt i noko dei ikkje forstår.

Fotball til folket! hehe

Pøblane er meir opptatt av “kicket” dei får av å lage opprør og hendelse, enn av problema på gaza. ?

Israel Palestina konflikta er tragisk. Begge partar lider og er i “klemme”. Så lenge Hamas vil krige til Israel er borte frå kartet, vil det vere vanskeleg å få til varige fredsavtalar… eller? Kven sit på nøkkelen til fred då?

Palestinske barn lærer å hate Israel frå dei er små. Dei veks opp med krig og elendigheit, og det vert naturleg å fortsette med krig og hat vidare i vaksen alder. Slik vert hatet ført vidare til yngre generasjonar.

Israel sine angrep gjer det lettare å hate, men kva kan Israel gjere då? nokon som har gode forslag?? Pakke og flytte?? hehe

Så lenge israel eksisterar vil sjølvmordsbombarane og rakettangrepa fortsett som før trur eg. Trist at ein må bygge murar istaden for bruer..

Comment made on January 9th, 2009 at 7:17 am
Innvandrer! skrev:

du Thor Mikalsen: du har vel ikke lært deg at man ikke skjærer alle over en kam? Profeten Mohammed har aldri vært i nærheten av det du snakker om, hvorfor i svarte forbinder dere alt det gale med islam? Da kan vi like gjerne si at jødedommen er en møkka religion siden isrealerne angriper Gaza når de ikke har noe å gjøre…
Eller at Kristne er verre som ikke tør å gjøre den dritt her. Gutten min lær deg å sette forskjell på folk, ike forskjellsbehandle. En drittsekk er alltid er drittsekk, men broren eller kompisen hans behøver ikke å være det.

Blir så skuffet når jeg leser slike innlegg som dine.

Comment made on January 9th, 2009 at 7:17 am
Geir skrev:

Selvsagt er de idioter de som går rundt og kaster stein og knuser ruter. De gjør jo akkurat det du vil, slik at fokus fjernes fra den massive fredelige deomonstrasjonen og Israels grusomheter i Gaza.
Modige Siv Jensen… Er du komplett dum eller? Tror du hun hadde sett på kvelden som vellykket om hun ikke hadde klart å provosere de idiotene til å kaste flasker etc?
Dere Israel venner er en snodig liten gjeng, men heldigvis står dere temmelig alene, og jeg beundrer hvordan dere kan påberope dere nestekjærlighet og samtidig lukke øynene for det palestinske FOLK’s lidelser. Kanskje dere burde lese alt i bibelen og ikke bare det som passer dere.

Comment made on January 9th, 2009 at 7:32 am
erik skrev:

interresant det du beskriver… Uten samme kamp i 40 til 45 hadde du vært nazist eller død…
det att du støtter folkemord er i og for seg interresant. Drap på sivile og barn går under lovverket til FN… man må være rimelig fanatisk på Israels side for å forsvare drap på kvinner og barn.
Vel endel av oss begynner å få nok.. Har ikke vårt “kjære Israel” tatt til vettet innen en uke kommmer vi til å ta en tur ned og begrunnelsen vil være den samme som Shimon Peres så godt sa: “De fortjener en lærepenge”.. Dette er galskap satt i system, hvorfor skal jeg som ex soldat bare sitte å se på dette folkemordet uten å gi det bidraget jeg kan? Gjennom å gi tilbake Det er eneste grunn jeg har hørt israelerne gi. Og så overlegen som de er idag har konsekvensen ført til flere drepte på palistinsk side en ynkelige rakketter har gjort på mange år.
Gaza er værre en Warsawa gettoen noensinne var i ww2. det sier egentlig ikke lite. Sannheten er at Gaza er å betrakte som Birkenau dog uten gasskamre , men med Israelske bomber.
Jeg er villig til å reise ned som sniper.. Håper flere ønsker å følge meg ned…
Det fortjener det undertrykte folket Palestina..

Comment made on January 9th, 2009 at 7:42 am
trist som faen skrev:

Jeg må ærlig innrømme at jeg blir trist når man ser at begge parter bryter ut i slagsmål mot hverandre. en ting kan man bli enig om å det er at det kommer man værtfall ingen vei med !

at det helt sikkert var mange i oslo som møtte opp kun får bråket sin del er jo ett meget trist faktum. at det også skjer at man ødelegger eiendom som ikke har noe med noen krig å gjøre er jo bare dobbeltmoral om det kommer fra de som er er “imot” krig å barnslig generelt uansett hvem det er. dette ødelegger får absolutt alle andre å spesielt de som kommer med fredelig innstilling å bare vill vise at de bryr seg om hva som skjer(uansett side av saken) uten behov får å ødelegge eller skade!

Jeg personlig støtter ingen annen side i denne saken en de sivile på begge sider som lider av fryktlige tilstander som værtfall vi som kommer fra norge å ikke levde under 2. verdenskrig kan sette oss inn i. krig er aldri riktig løsning på noe som helst å de som tyr til det blir aldri en vinner. det samme gjelder opprører som tyr til vold å det gjelder de som setter det politiske til værke i denne saken å skal gjøre opprør mot sine motspillere.
alle VET at det finnes gode å dårlige sider med det meste å at ingen ideologi er perfekt.

Derfor sier jeg glem politik å fokuser på mennesker istede så vi kanskje en dag slipper å leve i store sammfund på den kollektive måten vi gjør i dag hvor vi har mennesker som bestemmer over så store folkegrupper. det skaper kaos å ingen vill være 100% fornøyde med alt altid fordi urettferdighet oppstår lettere i større grupper.

selv tror jeg på at alle mennesker har like mye rett til å leve akkurat hvor på jorden de vill så lenge de vill å sammen med de de vill. alle har krav på å kunne bevege seg fritt å om moral, forståelse å respekt opprettholdes vet alle at man ikke beveger seg på ett omeråde hvor det finnes mennesker mann ikke går overens med eller har noe imot.

fjern penger ! fjern grenser ! kjærlighet å anarki er hva vi trenger…

Comment made on January 9th, 2009 at 7:51 am
Bor i oslo skrev:

jævla pakk! skjønner at det hersker sterke følelser, men en slik ødelegelse har INGEN dekning for!! Vi kan vel ikke få klarere bevis på hvem dette møkkafolket er? En god mix av innvandrere (hovedsaklig palestinere og muslimer) samt Blitz. Apropos Blitz. hvorfor i HELVETE er ikke det okkuperte blitz huset v pilestredet lagt ned for lenge siden? sikkert noen blitzere som er “fredelige” og føler tilhørighet i ungsomsgjengen, men majoriteten lager bare faen og er skutt i hue! Gratulerer til palestinerne i norge som har ødelagt sin egen sak i kveld. Ikke forvent sympati fra nordmenn når dere gjør som dere gjør. Vennligst få de innvandrerne som lager kvalm UT AV LANDET for H!! De ødelegger for alle de andre!

Comment made on January 9th, 2009 at 7:59 am
kyrre fjeldvik skrev:

Jeg er uendelig glad for at nordmenn kan markere avsky mot de som sleiker israelerne oppover ryggen. For FrP-Sivs del er engasjementet FOR Israel et tøft steg. Hun/FrP taper garantert!! på det, men det er modig gjort å vise sitt egentlige jeg, selv om jeg er dypt uenig med henne. Slike holdninger hører helst hjemme hos innsnevra kristne Israel-venner fra det mørke vestlandet eller innerste KrF.
Det er skremmende at en del mennesker lukker øynene for grusomhetene israelerne begår mot uskyldige barn og kvinner, og forsøker å bortforklare hva norske leger rapporterer fra et område Israel forsøker å isolere fra offentlig innsyn. I går fortalte Røde Kors at israelerne nektet hjelp til skadde sivile som lå i husene sine. Det var blant annet skadde barn som klamret seg til sin døde mor. Slike uhyrligheter må fordømmes, men når selvgode og “blinde” nordmenn nekter å reagere på grusomhetene, kan det gå som det gjorde i Oslo nå.

Comment made on January 9th, 2009 at 8:00 am
Tarje skrev:

Personlig kan jeg ikke nok om situasjonen til å “velge side”, det tror jeg egentlig svært få gjør.

Jeg ser helt klart at Israel måtte gjøre noe med situasjonen (det at palestinerne har sendt inn over 9000 raketter til israel i løpet av de siste årene, myntet på sivile er uholdbart), men jeg forstår også palestinernes frustrasjon. Det som foregår der nede er helt forferdelig, men Hamas er ingen engler selv. Det som er veldig synd er alle de sivile som sitter mellom asken og ilden, og blir brent.

Jeg vil imidlertid si at det finnes en klar forskjell mellom å bombe sivile, og å angripe militære mål med sivile tap som følger.

Comment made on January 9th, 2009 at 8:08 am
Palestiner venn skrev:

synes det er utrolig trist at de skal ødelegge, og gjøre opprør på den måten, men jeg forstår også hvorfor de gjør det, så klart de blir provosert av De som gikk i tog og støttet Israel. For dere som har så sympati med Israel dere har ikke peiling hva dere snakker om for det første. Dere støtter de til å drive etnisk rensning av palestinere. For at palestineren gjør opprør så er de terrorister med en gang!Skjerp dere og tenk dere om! Hva hvis verden går med på å opprette en stat for kurdere som er statsløse i Norge??? Så tar kurdere over norge og terroriserer nordemenn og i 70 år, og jager de vekk fra sine hjem og stuer de bort helt til Svaldbar!!

HVa vil dere synes om det da?

Ville nordmenn gjort opprør? SÅ klar ville dere det, men da hadde dere blitt kalt for terrorister dere også!

I snart 70 år har Israel terrorisert sine naboer. Millioner av mennesker er rammet. Drept, forfulgt, tvangsflyttet og den har brakt skam over det jødiske folk. En stat som for øvrig er kjempet fram gjennom grov terror. En stat som har brutt og ignorert alle FN resolusjoner ang. situasjonen i området (snart 300) med unntak av en’.. den første om opprettelsen av staten. De har også brutt alle forutsetninger for denne.

tenk litt der

Comment made on January 9th, 2009 at 8:17 am
tor skrev:

hvem f&en bryr seg med hva de j&vla apekattene styrer med “hjemme” hos seg selv?

send både palestinia pakket, blitzerne og deres “støttespillere” til gaza så kan israel bombe disse urostifterne i samme slengen =)

Comment made on January 9th, 2009 at 8:17 am
svar til kyrra fjeldvik skrev:

Det som skjedde i Oslo i kveld kan ikke forsvares uansett! Til informasjon kan jeg nevne at Norge er et demokratisk og sivilisert samfunn! Demonstrasjoner, debatter, ytringsfrihet JA. Vold og ødeleggelse er uakseptabelt uansett! hvordan du kan forsvare det som skjedde i oslo sentrum er helt utrolig! Det er forferdelige ting som skjer i verden hver eneste dag. Majoriteten av disse blir ikke dekket av media engang. Israel – Palestina krisen har hvertfall verdens øyne rettet mot seg. Hvis alle folkeslag som bor i norge hadde oppført seg på samme måte dersom urettferdighet blir begått deres hjemland, hadde det blitt et helvete her til lands. Heldigvis finnes det innvandrere som har noe mellom øra!

Comment made on January 9th, 2009 at 8:18 am
Palestina venn skrev:

Bare for å gjøre klart..jeg mente ikke noe negativt angående kurdere da jeg tok som et eksempel. Men det er slik at verden synes synd på de, og de har også vært undertrykt lenge, på samme måte som jødene ble, men pga av sympatien verden følte for de etter 2. verdenskrig gjorde det at de opprettet en Stat som tilhørte Palestinerne.

Og hvordan skal man forvente fred da?

Comment made on January 9th, 2009 at 8:32 am
Palestina venn skrev:

Ja det blir helvete, iallefall når vi har slike mennesker som kommer med slike meninger som “Tor” Og Thor Mikalsen! Skjerp dere!

Jeg forvarer ikke det demostrantene gjorde, men det er veldig provoserende når det er sånne folk som støtter Israels med masiv drap av uskyldige mennesker! husk at Israel har ventet på den dagen her til å komme slik at de har en “grunn” til å slakte palestinerne! Men palestinerne var der før de Jødene kom, og de har i 70 år blitt undertrykt, og blitt terrorisert og drevet vekk fra sine hjem og styet bort til Gaza som er verdens tetteste befolkede sted! MÅlet til Israel er å få de helt ut av Gaza også! de stopper vannforskyvninger og strøm, det har de gjort i så mange år, og det Palestinske folk har aldri vært frie til å bevege seg uten å bli spyttet og kastet steiner på av det jødiske folk! Barn som skal til skolen ble møtt med geværer av Israelske soldater hver dag og blitt stoppet og ikke fått lov til å gå på skolen. Hvis de fikk lov til det så var dette en flott dag for de stakkars barna! Sånn kan ikke de ha det, og så klart Hamas gjør opprør og tar saken i egene hender! DE er ikke terrorister men Patrioter!

Comment made on January 9th, 2009 at 8:54 am
Gamla skrev:

Nei..Nei..Nei..
Dere innvandrere driter dere skikkelig ut. Kulturkræsj!

Comment made on January 9th, 2009 at 9:09 am
joey skrev:

SE hva vi har dradd inn i landet!!!SE!!! UDYR – det er det det er! nå må vi få bort den landsforæderske venstresiden! INN MED SIV og ut med foræderne! vi trenger dere ikke! arbeidsskye er storparten av dere også!

Comment made on January 9th, 2009 at 9:23 am
Aron skrev:

Mr Skaugvoll skrev: “om du syns det er så bra med voldelige opptøyer (antar du er utlending)”

Som utlending, Israeler, blir jeg støtt av den rasistiske ytringen din, hvor du insinuerer alle som ikke er norske syns det er bra med voldelige opptøyer. Skjerp deg. Jeg tror ikke alle palestinere, muslimer eller arabere støtter slikt, da hadde vi sett mange fler slike i Oslo, rundt 60.000 av dem som det anslått er i Oslo. Men det er ikke til å stikke under en stol at mange muslimer har en lei tendens til irrasjonelle og voldelige reaksjoner på ytringer som ikke går overens med deres eller deres religion. Men å si alle utlendinger.. vel la meg se, chilenere, peruanere, amerikanere, briter, svensker, dansker, polakker, franske, israelere, fredelige arabere og kurdere, tyrkere.

Comment made on January 9th, 2009 at 9:40 am
Aron skrev:

for ikke snakke om alle disse norske idiotene på venstresiden, og frperne på høyresiden – takknemlig for deres støtte, men det går bra uten, vi har et slikt parti i Israel også – Yisrael Beiteinu, de er også pro-Israel, men jeg er ikke pro-Yisrael Beiteinu. Men disse sosialistene og disse sosialist, antisemitt mediene deres tar kaka. Oslo blir Oslomistan om noen år om dette for fortsette. De kommer stadig flere inn og føder i en høyere rate enn nordmenn. Nå er det ikke slik at alle er radikale, men som vi jo har sett er det en god porsjon av dem, mye mer agressive og tyr lettere til vold en folk fra andre kulturer.

Comment made on January 9th, 2009 at 9:45 am
steinar skrev:

Dette var faktisk som forventet,og det er tragisk at myndighetene har latt alle disse pøblene slippe inn i landet,vi har mye “moro” i vente. De ønsker ikke ytringsfrihet,og hvis man ikke er enig med dem ,så blir det vold.Primitivt og helt på trynet.Kun naive mennesker som er overasket over at Oslo ble en krigsone i kveld.Heldigvis har de vist det norske folk hva slags pøbler de er.Tror desverre ikke myndighetene får øynene opp denne gangen heller.

Comment made on January 9th, 2009 at 10:07 am
FORNØYD! skrev:

Hvorfor skriver jeg fornøyd?
- Jeg vil heller møkka skal få vise hvor lite verdt de er, knuse karl johan noen dager og vise hvor dritt det er å få disse snylterne og bråkmakerne inn i landet engang for alle enn at flere skal få komme inn! Men det trengs tydelig et regjeringskifte for å skjønne at muslimer IKKE bør inn i norge. Alt annet er bedre!
Og jepps, jeg skjærer alle over en kam! Why? Pga av statistikk! – Og erfaring!

Comment made on January 9th, 2009 at 10:32 am
ole skrev:

håper iran blander seg inn, så vi får litt fart på muslimutryddelsen..

Comment made on January 9th, 2009 at 10:46 am
Per skrev:

Venstresidens kvasi intelektuelle cand mag dropouts har omsider om enn motvillig innrømt at Pol Pot, Stalin og Mao ikke ga likhet og frihet til allmuen, men mest bare terror og overkontroll av befolkningen.

Den kalde krigen delte verden i to, allierte av USA eller Østblokken. Siden Israel ble en naturlig alliert til vesten, ble motstanderne av Israel et lett bytte for Sovjet. Så nok en gang heier venstresiden frem krefter som opponerer mot Israel,USA og kapitalismen generellt. Nok en gang uten å spørre seg selv, hvilken langsiktig underliggende agenda det muslimske broderskapet har.

Islam er like mye et politisk og ideologisk system som en religion. Selv en “dårlig” muslim må til moskeen hver fredag for reprogrammering. Hvorfor kan ikke dere fra venstresiden flytte til Iran for et år så dere kan rope død over USA og Israel hver fredag og ta inn over dere hverdagen og undertrykkelsen av allt uislamsks i Iran de andre seks dagene?

Islamske stater har ikke trygdesystem, kvinnefrigjøring, homoekteskap eller toleranse for andre religioner. Alle områder der muslimene har oppådd en “kritisk masse” kriger de for selvråderett. Hvilken logikk som ligger til grunn for å åpne portene til vesten for denne antidemokratiske galskapen er langt over min fatteevne. En kultur som sluttet å utvikle seg etter at oppmøte i moskeen ble obligatorisk og ikke har beriket vesten med annet en kebabsjapper og steinkastede halvaper. Så hva sitter vi igjen med utenom et paranoid overvåkningsamfunn og den uendelige tålmodigheten til imamene om et globalt umma.

Comment made on January 9th, 2009 at 10:53 am
r skrev:

En skam at Norge har saa mange voldelige og rasistiske innvandre i landet! Kast dem ut, de er en fare for nordmenns sikkerhet.

Comment made on January 9th, 2009 at 12:33 pm
.... skrev:

Hvorfor aksepteres det at mange rasistiske muslimer kan bedrive vold i Oslos gatet????

Comment made on January 9th, 2009 at 12:35 pm
ola skrev: skrev:

hvorfor reiser ikke dere muslimer hjem og hjelper deres folk. nei for dere er for feige til og kjempe mot militære menn. det er bedre og gjemme seg bak barn og kvinner eller i norge ( se hamas )
israel har utalt seg kast ut hamas så for dere en egen stat.reis dere som menn begynner med en ny æra i deres liv.vis dere som et anstendig folk

Comment made on January 9th, 2009 at 1:21 pm
Trondz skrev:

Helt ærlig, hvorfor skulle vi bry oss? Norge har ingenting med verken Israel eller Gaza å gjøre så vitt jeg vet. Eneste jeg bryr meg om er de norske legene våre som er der nede, og jegerkommandoene våre som mest sannsynlig ikke er så langt unna all bråket der nede.

Comment made on January 9th, 2009 at 2:32 pm
iNi skrev:

Dette er ikke en skammens dag for Norge, de folka som holdt på i sentrum i natt har fint lite med Norge å gjøre bortsett fra at de desverre bor her.

I Norge er det ytringsfrihet, og selv om jeg er dypt uenig med de som støtter Israels aksjoner respekterer jeg at de skal få lov å ytre seg. Den friheten har besteforeldra våre sloss for, og den bør også vi sloss for om vi må.

Comment made on January 9th, 2009 at 2:58 pm
F.X.Hummel skrev:

Fakta om palestina:

Landområdene var bebodd av jøder før Samaria falt i år 722 f.Kr., og de fleste som bodde der, ble forvist til Assyria. Babylons konge Nebudkanesar bortførte i år 587 f.Kr. de fleste av dem som bodde i Judea. Jødene kom imidlertid tilbake etter 70 år og bygde opp igjen Jerusalems murer og Templet i byen. Det gikk omkring seks hundre år før de igjen ble kastet ut av sitt land. Denne gangen av romerne i årene 70 og 135 e.Kr. Romerne ville gjerne slette ut minnet om jødene i landet, og ga det derfor navnet Palestina, som er den latinske utgaven av navnet Filisterland. Filistrene kom rundt 1.500 f.Kr. fra de greske øyene og slo seg ned i Gaza. De var jødenes verste fiender.

Og pakket som herjet i går? Sett alle på fly og slipp de ut i lav høyde over gaza uten fallskjerm.

Comment made on January 9th, 2009 at 3:13 pm
NedMedIsrael skrev:

Selvsagt er det meningsløst å slåss med politiet når man burde ha siktet på Israels Venner i stedet. Men slakten av barn og kvinner som Israel holder på med på daglig basis i Palestina er verre enn noe gateslag. Tåpe!

Comment made on January 9th, 2009 at 3:34 pm
lt futt skrev:

Har sett litt av hvert etter 6 runder i utenlandsmissjoner , libanon , bosnia , kosovo(3Turer) Afghanistan
Det jeg har sett og lært er at analfabetismen som er ekstrem , dvs en sterk leder får hurtig tilhengere. Alt denne lederen sier er “Fakta”og følges blindt. Massesuggesjon er tydelig et maktmiddel i disse kretser , haus opp en 10-15 mann og det strømmer til en menneskeskare som du ikke trudde var mulig å finne på så kort varsel.
Har du i tillegg noen som finner et flagg over USA eller Israel så tar det helt av. Ingen av disse vet at USA har et matprogram som faktisk gir mat til disse landene gjennom røde kors og røde halvmåne.Jeg har selv sett Hizbolla terrorister spist gule nødrasjoner fra USA før de stakk over grensa til Syria for litt “trening”
Tilbake til Norge og det som hende i går mtp Israeldemonstrasjonen.
Her sitter det innvandrer ungdommer som ser Etniske Norske ungdommer som får være ute sent , gå på kino , ha kjærester feste og drikke og ha et NORMALT ungdommsliv , invandrer ungdommene har ingen makt hjemme til og ytre seg eller gjøre noe som kan være i strid med tradisjoner . Følgene da et at disse blir gale så snart de har muligheten til og lage “Opprør” dvs demonstrere og lage et helvete med HJEMMETS velsignelse. La dere merke til at 80-90% av de som laga faanskap var ungdommer i 14-20 års alderen? Null peiling på historie og fakta.Kun det som blir opplest av mullahen er rett. Massesuggesjon igjen…….
Har masse på hjertet men klarer ikke mere nå

Hilsen en som tenker på landet sitt 20 år frem i tid

Comment made on January 9th, 2009 at 3:57 pm
asshole skrev:

Send søppla hjem der det kom fra!! Utakknemlig svart møkk må bare pelle seg vekk!!!

Comment made on January 9th, 2009 at 4:30 pm
Nyx skrev:

Innvandrere er greit.. HVIS!
1) De respekterer vår kultur.
2) De respekterer og følger norsk lov.
3) De lærer deg språket vårt.

Jeg er lei av noen arrogante innvandrere som nekter å lære seg språket, nekter å følge norsk lov, og mener kulturen vår burde forandre seg så de kan føle seg som hjemme.. ett problem, er det ikke en grunn til at du dro til norge? kanskje for å ikke oppleve dem jævelskapen som finnes i landet ditt? Sorry, men med den innstillingen så tar du bare med deg krigen din hit. og den kommer aldri til å slutte.

Norge er for snille, vi tar imot fler enn vi klarer å ta hånd om, ta f.eks. krigsrammede mennesker som kommer til norge med store psykiske problemer, vårt hjelpeapparat er ikke bra nok for å hjelpe slike mennesker, vi klarer jo for faen å ikke ta hånd om våre egne en gang!

Vi sender svært få tilbake til landet dems, spesielt hvis de er forbrytere, fordi de fleste andre land har døds straff har norge bundet seg til å beholde dem. Vi beholder kriminelle innvandrere fordi fengsler i utlandet er for “slemme” for norge.

Rasisme, ser en del av dere skriver om det, jeg ser på det anderledes, de største rasistene her i verden er de som ser på alle andre som rasister, folk som motsier hva du sier trenger nødvendigvis ikke å være rasister bare fordi dere har forskjellige hudfarger eller religion. Rasisme er ikke så svart-hvitt som de fleste skulle ha det til.

Religon, jeg respekterer religion, selv om jeg selv er atist. Men problemet er at folk ser ikke forskjell på fanatister og religion lenger. Fanatister er folk som tar religion til et nivå som utgjør skade for andre. Religion, faktisk ALLE religioner, er baser på fred, respekt og nestekjærlighet. Fanatister er folk som mener noe helt annet enn det som faktisk står i deres “bok”. Fanatister (som f.eks. selvmordsbombere eller folk som går til “hellig krig”) burde lese gjennom boken dems en gang til, hvis ikke 10 ganger til. Ikke bare ta ut de delene de selv vil. Ta Bibelen f.eks. Greit det er masse drap, masse negativt, masse dritt for å være helt ærlig, men tar du hovedtrekkene sier det faktisk at du skal være snill mot andre, elske dine nærmeste, ta vare på hverandre, og respektere både lover og andre mennesker. Dette er vel noe du kan si om de fleste religiøse “bibler”.

Jeg ser på det som skjedde i Oslo i natt, som en trist situasjon som ble skapt av forvirrede mennesker som behøver å se litt nærmere på ting.

Siste ting: Vær så snill, dette er til alle uannsett nasjonalitet, hudfarge og religion. Vær så snill å la Norge forbli en fredlig nasjon som ikke ønsker noe vondt for noen. Respekter dine medmennesker.

Comment made on January 9th, 2009 at 4:56 pm
Torbjørn skrev:

Det er jo slik de drittungene viser at de har “ryggrad” ved å samle seg i flokker å gå løs på forsvarsløse mål. Det som nå skjer i Oslo kan vi takke politikerene våre for. Den snillismen de har utvist på bekostning av egne landsmenn må vi nå betale for. jeg frykter at vi må fortsette å betale for det i lang tid. Norge er ødelagt som en fredelig nasjon. Vold og drap har vi “importert” i stor skala de siste tiårene.
Men, ikke hør på meg..Jeg er jo bare en forbanna rassist…

Comment made on January 9th, 2009 at 5:15 pm
Slaget om Oslo - bråk tiltrekker bråkmakere | zett utenfra skrev:

[...] En skammens dag for Norge [...]

Comment made on January 10th, 2009 at 3:11 am
Petter skrev:

http://www.youtube.com/watch?v=2JBpVAj4ILM&feature=channel_page

Jeg så denne videoen for en tid tilbake. Dette er en bit av en dokumenter som har vært sendt i USA der de er rystet over Sverige.

Den er rystende og den har rystet endel mennesker i Sverige som ikke helt har vært klar over hvordan folk utenfor Europa ser på Sverige. Dette er en advarsel om hva som kan skje her i landet vårt hvis vi ikke stopper dette og stemmer på det eneste partiet som idag er villige til å redde oss fra denne volden og galskapen. Siv Jensen.

Jeg ber dere tenke grundig over dette og stem på henne selv om det er mye dere er uenige i med henne. Det viktigste er å stoppe innførselen nå.

http://www.youtube.com/watch?v=2JBpVAj4ILM&feature=channel_page

Comment made on January 10th, 2009 at 7:15 am
EXxon81 skrev:

Enough is enough! I read the news today, and had a look at Aftenposten.no
What the hell is the ide of attacking the press? It was a freelance journalist aswell?! That means he could have worked for a pro palestine newspaper? It was just pure luck that he came out with that small amount of damagde. So now there are three groups, the Press, the protesters and the police. Who is doing what against whom? I trust in the press, more in Norway than any other countries. I trust in the police. But the rioters! I mean, only one was of palestine origin that was arrested yesterday? ONE!!!! I think the palestine community in Norway agrees with the mainstream thoughs. This does no good to the palestine cause!

Comment made on January 10th, 2009 at 1:00 pm
En Pakistaner skrev:

Takk skal du ha Nyx.
Jeg er enig med mye av det du sa, som for eksempel:

Innvandrere er greit.. HVIS!
1) De respekterer vår kultur.
2) De respekterer og følger norsk lov.
3) De lærer deg språket vårt.

Er enig med den reiligion-delen også!

Jeg blir så irritert når alle innvandrere (spesielt muslimske) blir hatet på, selv om det bare er eeeeeen liten del som gjør det gale.

Etter alle de innleggene jeg leste, så er det så vanskelig å si noe nå, fordi jeg blir så opprørt og såret. Skulle ønske dere kunne åpne sinnet deres mer…

Skal jeg begynne å hate alle de hvite fordi Hitler og de som støttet han var det??

Det blir helt feil!

Comment made on January 20th, 2009 at 5:38 pm
 

Skriv kommentar!